Osjećanje tuge PDF Ispis E-mail
Autor Redakcija   

Osjećanje tuge ili nesreće je normalno kada nešto ne ide kako treba ili kada osoba nekoga izgubi. Ovi osjećaji često vremenom nestanu i osobe se bolje osjećaju. Ako su ovi osjećaji snažni ili utiču na svakodnevni život duže od 2 sedmice, treba posjetiti doktora. Liječenje može pomoći.

 

Simptomi

• Gubitak interesa za stvari u kojima uživate;

• Osjećaj nemira;

• Previše spavanja ili nesanica;

• Osjećaj umora cijelo vrijeme ili nedostatak energije;

• Dobijanje ili gubljenje težine;

• Gubitak apetita;

• Imate poteškoće sa koncentracijom ili pamćenjem;

• Osjećaj očaja, krivice, bezvrijednosti ili bespomoćnosti;

• Imate glavobolje, bolove u želucu, probleme sa crijevima ili bol koji se ne poboljšava liječenjem.

Ako imate bilo koji od ovih simptoma duže od 2 sedmice ili razmišljate o povrjeđivanju sebe ili drugih, posjetite svog doktora. Možda imate depresiju.

 

Njega

Prvi korak da se bolje osjećate je razgovor s nekim ko može pomoći. To može biti doktor ili savjetnik. Njega može uključiti lijekove i savjetovanje. Ovo su stvari koje možete uraditi i koje mogu pomoći:

• zdravo se hranite i izbjegavajte brzu hranu.

• pijte puno vode.

• prestanite konzumirati alkohol i narkotike.

• pokušajte spavati 7-8 sati svaku noć.

• ostanite aktivni, čak i ako niste raspoloženi za to.

• planirajte aktivnosti za dan.

• svaki dan postavite mali cilj koji možete ostvariti, kao što je obavljanje malih zadataka ili šetnja.

• ako je moguće izbjegavajte stres.

• izbjegavajte biti sami.

• pridružite se grupi za podršku.

• razgovarajte sa duhovnim vođom.

• molite se ili meditirajte.

• podijelite svoja osjećanja sa porodicom ili prijateljima.

• zapišite svoja razmišljanja i osjećanja.

• dozvolite svojim prijateljima i porodici da pomognu.

 

Porodica i prijatelji mogu pomoći

Pomaganje nekome da se liječi je važno. Vaši voljeni možda nemaju energiju ili želju da traže pomoć. Načini pomoći:

• ponudite se otići doktoru sa svojom dragom osobom. Možete postavljati pitanja i praviti zabilješke.

• pozivajte osobu u šetnje ili izlaske. Nemojte biti obeshrabreni ako on ili ona kažu "ne". Nastavite pitati, ali nemojte navaljivati.

• pružite emocionalnu podršku kroz razgovor i pažljivo slušanje. Nemojte ignorisati osjećaje, ali ukažite na realnosti i ponudite nadu.

• ponudite uvjerenje da će se tokom vremena on ili ona bolje osjećati.

ne ignorišite riječi ili djela koja pokazuju da osoba misli da je život bezvrijedan. Ne ignorišite riječi ili djela o povrjeđivanju drugih. Odmah potražite pomoć doktora.

Razgovarajte sa svojim doktorom ako smatrate da Vi ili Vaši voljeni imaju osjećanja tuge koji traju duže od 2 sedmice.

 

Izvor: www.healthinfotranslations.org

www.medicina.ba

Komentari (0)
Komentiraj
Vaši kontakt detalji:
Komentar:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
Security
Molim unesite anti-spam kod sa slike.