Savlađivanje stresa PDF Ispis E-mail
Autor Redakcija   

Stres je emotivna i fizička reakcija sukladna sa promjenama. Svako ima stres. Stres može biti pozitivan i dati vam energiju ili može biti nezdrav i nanijeti zdravstvene probleme. U kraćem vremenskom razdoblju stres vas ne mora pogoditi ali stres koji traje duže vremena može doprinijeti razvoju bolesti ili pogoršati postojeću bolest, kao na primjer bolesti srca, infarkt, visok pritisak, dijabetes, sindrom iritabilnog kolona astma ili artritis.

Uzroci

Uzroci stresa variraju od osobe do osobe. Primjeri čestih uzroka stresa mogu biti smrt člana porodice, bolest, staranje o porodici, promjene u odnosima sa partnerom, poslu, selidba ili financijske teškoće. Čak i male stvari kao na primjer čekanje ili kašnjenja ili saobraćaj mogu doprinijeti razvoju stresa.

Simptomi

Najčešći simptomi nezdravog stresa su:

  • Osjećaj nervoze, tuge ili razdražljivosti,
  • Brzo lupanje srca,
  • Teškoće sa disanjem,
  • Znojenje,
  • Bol ili nadraženost mišića u vratu, ramenima, leđima, vilici ili licu,
  • Glavobolje,
  • Osjećaj umora ili nesanica,
  • Nadmenost ili proliv,
  • Razdražen stomak, nestanak apetita ili gubitak težine.

Savjeti za savlađivanje stresa

Pazite na simptome stresa. Kada se pokažu, pokušajte izbjegavati njihove uzroke ili promijenite način reagovanja. Dodatni savjeti:

  • Radite nešto što vas opušta, kao na primjer, duboko i sporo disanje, razgibajte se, joga, masaža, meditiranje, slušanje muzike, čitanje, vruća kupka ili tuširanje.
  • Nađite si hobi ili radite nešto u čemu uživate.
  • Naučite da prihvatite stvari koje ne možete promijeniti.
  • Mislite pozitivno.
  • Odredite si granice. Naučite da kažete Ne. Radite jednu po jednu stvar
  • Spavajte bar 8 sati svaku noć.
  • Hranite se zdravo. Uključite u ishranu namirnice kao što su voće, povrće, proteini i žitarice. Smanjite unos šećera i kofeina.
  • Vježbajte redovno. Vježbanje će pomoći opuštanje mišića popraviće vam raspoloženje i pomoći vam da bolje spavate.
  • Razgovarajte sa porodicom i prijateljima o svojim problemima.
  • Nemojte se odnositi sa stresom na nezdrav način kao što je prežderavanje, prestanak uzimanja hrane, korištenje duhanskih proizvoda, konzumiranje alkohola ili korištenje droga.
  • Tražite profesionalnu pomoć ako vam je potrebna. Profesionalni savjetnik vam može pomoći da se riješite stresa i problema. Vaš doktor vam može prepisati tablete koje će vam pomoći sa osjećajima tuge, nervoze ili nesanice.

Izvor: www.healthinfotranslations.org

www.medicina.ba

09.02.2010.

 

Komentari (0)
Komentiraj
Vaši kontakt detalji:
Komentar:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
Security
Molim unesite anti-spam kod sa slike.